Friday, February 02, 2007

Uluwehi O Ke Kai!


Aloha Kakou!
This past week went by so fast, it's been already a week since my last update!
Well, the weather has been amazing lately too, so that may be the reason for this delay...
Anyway, I got a chance to take this very special ohana photo of Nalani singing and playing her ukulele while Sig and Kuha`o danced to Aunty Edith Kanaka`ole's (Nalani's mother) most famous song, "Uluwehi O Ke Kai". What a pleasure it was to hear this joyful song about the ocean performed at the perfect setting, along with the dancing to convey the song's meaning. What a delicious moment it was!

Have a beautiful weekend, and aloha,

Reiko

御無沙汰しております!
最後の書き込みから既に1週間が経ってしまいました。今週はお天気も快晴でとっても気持ちの良い週でした!
さて、珍しい家族写真が撮れたので御紹介いたします。ナラニがウクレレを弾いて歌っているのは彼女の母であるイーディス・カナカオレが作詞作曲した有名な歌、「ウルヴェヒ・オ・ケ・カイ」。その伴奏に合わせて踊っているのはシグと息子のクハオ。丁度海の幸を題材にした歌を海を背景に聞く、見る、ことができたなんて、かなり贅沢でとってもラッキー!思わず写真を撮りました。
それでは素晴しい週末をお過ごしください!

玲子

1 Comments:

At 7:30 PM, Anonymous Anonymous said...

makamaeです、早速のレスポンスありがとうございます。
カ・ウルヴェヒ・オ・ケ・カイ、僕も習いました(最近踊ってないので踊れるかあやしいです)。
クリスマスにワイルク店にお邪魔しましたが、そのときはありませんでした(その代わり、ウルのデザインを買いました!)。ヒロ店に残っていれば嬉しいです!明日、ヒロに行くつもりでしたが、教会があるので断念しました(日曜日にマウイに行きます。コンペの曲がマウイにちなんだ曲なので、その場所を訪ねようと思ってます)。メールはalohasatoshi@hawaii.rr.comです。よろしくお願いします。
アロハ!

 

Post a Comment

<< Home