Thursday, August 02, 2007

Back from the Land of the Rising Sun...

Aloha Kakou!
How have you been?
Just got back from a two week visit to Japan.
My visit was divided between my hometown in Kamakura and Tokyo, so a nice combination of slow and fast life!
It was very humid and hot as usual, so even doggies were out surfin' (see photo)!
A perfect way to end the day was to go out to the beach, and play with sand...





お久しぶりですがお元気でしたか?
夏休みも兼ねて日本に行ってきました。あ~忙しかった…と、いうのが素直な感想。実家のある鎌倉と東京を行ったり来たり。子供達の夏休みも兼ねているのでファミリーサービスの時間も捻出し、結局あっという間の2週間。今回の印象は、とにかく日本は常に進化・変化している!?ヒロから比べると著しくそんなことを感じてしまいます♪
ちょっとのんびりペースになりたい時はやはりビーチでしょう!こちら材木座海岸ではワンちゃんがサーフィンをしていたり夕暮れ時ののんびりタイムでした。








Yokohama Hawaii Festival was also going on while I was there and boy, was there a lot of people! At the Big Island Visitor's Bureau Booth, Moku O Keawe International Festival was represented by the artist Kathy Long and her husband Bertil, who is the chairman of the board. This year, for the Opening Night Ceremony Concert, Keali`i Reichel is going to be performing on November 7, Wednesday night @ 7pm at the Waikoloa Beach Resort, so don't miss out on this opportunity!

今年もヨコハマ・ハワイ・フェスティバル、盛り上がっていましたね~!時間の都合上ほんの30分程度しか居られなくて残念でしたが、ハワイ島観光局のブースにて御挨拶してきました。こちらは今年11月に開催されるモク・オ・キアヴェ・インターナショナル・フェスティバルのブースを代表してアーティストのキャシー・ロングと実行委員会会長のバートル・ロング夫妻。キャシーさんの絵はハワイ好きな人であれば必ずどこかで目にしているはず…とっても素敵なご夫妻です。今年の前夜祭にはなんとあのケアリイ・ライシェルがコンサート出演いたします!11月7日、19時からワイコロアビーチリゾートにて行われますのでお見逃し無く!

Also at the booth was my friend, Jin, of Hilo Homemade Ice Cream. A perfect place to promote the delicious ice cream... Mahalo for the yummy ice cream Jin!

こちらはヒロ・ホームメード・アイスクリームのジンさん。暑い大桟橋ホール内にぴったりの商品でした~!!ジンさん、お久しぶりでした!そして美味しいアイスクリーム、マハロございました~!



Tokyo is always full of surprises!
Here was a tiny tiny little car in middle of Ginza! Now, how cute is that?!

この車、東京の銀座マリオンの交差点すぐ近くで見たのですが珍しくて思わず写真を撮ってしまいました!
一人で用を足すにはこれくらいで十分ですよね~!





Shinbashi Drinking Alley was hopping!

そして「オヤジ」の街、新橋の飲み屋街…かなり盛り上がっていましたよ~!美味しそうなお店がたくさん並び、どれも人で一杯でした!














And the view of the Tokyo Station from Marunouchi Building...
Guten Nacht Tokyo!

Aloha and good to be back,

Reiko

こちらは東京丸の内ビルの35階からの東京駅側の夜景。とっても素敵な眺めでした。
それでは東京と日本の皆様、おやすみなさい♪

玲子

0 Comments:

Post a Comment

<< Home